age is just a number

Så i vår ska man börja jobba då. Och fylla 25. Och flytta.

Det roliga är att om jag får det jobb jag helst vill ha så börjar det i maj, och jag kommer tillbaka från Australien i början av april. Vilket innebär att min 25-årsdag, denna milstolpe i livet, kommer jag att tillbringa med att vara arbetslös och bo hemma hos föräldrarna.

Har berättat om detta roliga faktum för några kompisar och de blir alltid glada av att höra det. Typ "åh vad skönt, jag trodde att du skulle säga att du skulle fira födelsedagen på någon strand i Australien eller nåt sånt odrägligt".

Förutom min pappa. Hans reaktion var: "Vänta.... vänta.... ska du fylla TJUGOFEM????"


Hmmm. Tycker han att jag är barnslig?

Sen kom jag osökt att tänka på den senaste helgen jag tillbringade med föräldrarna på Gräsö.

Farsan: Titta titta! Jag är Rafiki! *gör kung fu-rörelser med staven*


Farsan: Åh, sitter du och ritar? Rita en flodhäst som boxas! Med en krokodil!

Farsan: HIHIHIHIHIHIHIHHIHIHIHIHIHIHIHIHIHI!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, underbar pappa du har! (Och förresten så ritar du väldigt bra!)

2010-09-12 @ 20:18:04
URL: http://emeliesbabbel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0