ungersk humor och min humor

Idag lärde jag mig ett traditionellt ungerskt skämt. Såhär gick det:

En ung vacker prins är ute och går i skogen och möter då en ful gammal häxa. På häxans ena axel sitter en korp.
Häxan: Idag har du tur, unge prins! Om du kan gissa vilken sorts fågel jag har på axeln så får du ligga med mig.
Prinsen: Hmm, är det en papegoja?
Häxan: ...aah, det var tillräckligt nära!

Den ungerska läkaren tänkte att ungrare och svenskar måste ha olika humor eftersom han tidigare hade berättat skämtet för svenskar som inte hade skrattat. Jag och sköterskan som lyssnade motbevisade den teorin lite.

Sen kom dagens andra humor-höjdpunkt på tåget hem när jag hjälpte en random passagerare med hur tågets toalettdörr fungerade.

Man på tåget: *försöker förgäves stänga toalettdörren*
Jag, som satt i närheten och hade observerat hur dörren fungerade: Jag tror du ska göra såhär -blablabla-
Man på tåget: Tack, nu funkar det!
Jag: Alltid trevligt att hjälpa en människa i nöd... HAHAHAHAHAHAHAHA!

Kommentarer
Postat av: HetaDansen

HAHAHAHA!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0