old school-Tamagotchi

Igår fyllde Louise år, och vi tyckte att det vore lämpligt med en present som får henne att känna sig mindre ensam i sommar när hon jobbar i Karlstad. Så vi gick till en leksaksaffär på jakt efter en Tamagotchi.

Mycket riktigt hittade vi de små apparaterna, upphängda bakom disken i uppenbart syfte att förhindra kriminella små ungar från att stjäla dem.

Killen i leksaksaffären: Ja alltså de här är inte som de Tamagotchis som fanns på er tid. De här kan man koppla upp på internet, och så kan de lära känna andra Tamagotchis och spela i band tillsammans med dem...

Vi: Vadå?! Koppla upp på internet?! Nej, vi vill ha en 90-talstamagotchi! Old school!

Killen i leksaksaffären: Jaha. Ja då finns det de här kopiorna längre bort i affären. De gör samma saker som de gjorde på er tid. De kostar 15 kronor.


Tiderna förändras. (Och förlåt till Louise för att jag avslöjade priset på din present, men du fick ju andra grejer också, hehe!)


Själv tror jag däremot inte att jag behöver en Tamagotchi när jag jobbar i Eksjö. Linda ska ju jobba där också, så hon får vara min Tamagotchi. Tänk er själva:
*beeeep!*
"Oj ursäkta hörni, jag måste gå till medicinkliniken och mata Linda."


Kommentarer
Postat av: Linda

För att inte tala om när jag behöver Stesolid!

2010-03-12 @ 17:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0