en halv hemmafru

Min otroligt intressanta helg har gått ut på följande:

- laga fläskfilé med örtvinssås och klyftpotatis, med vit chokladmousse som efterrätt (i enlighet med operation Göda Syrran)
- tvätta
- baka bröd
- laga kålpudding
- sy på en av underkjolarna till balklänningen

Hemmafrufaktorn har varit hög, alltså. Jag hade först planerat att klara av allt det där på lördagen, men det visade sig kräva två dagar. Så jag är väl för ineffektiv för att kalla mig för en riktig hemmafrutyp, men en halv kanske?

Förutom det desperata housewifeandet har jag också okarakteristiskt nog suttit som klistrad framför Vasaloppet, och igår kom jag ut på en snö- och solskenspromenad med Louise som faktiskt var riktigt spännande där ett tag när vi var fast i lårhög snö mitt ute ett fält. Vi klarade oss tillbaka utan allvarligare men, fast det var på håret (eller nåt).


Imorgon börjar i alla fall akutsjukvårdskursen så då ska jag förvandla mig från Bree Van Der Kemp till Major Owen Hunt. Wohoo!

Kommentarer
Postat av: lisa

nu är min röv normal igen, det gick rätt fort, hehe. tack för gödningen! :)

2010-03-09 @ 18:20:42
URL: http://hetadansen.blogspot.com
Postat av: johanna

det slutar inte här lisa. NU SKA DEN BLI SOM MIN! MOHAHAHAHAHA

2010-03-09 @ 19:12:00
URL: http://drnanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0