e-recept: varma jordgubbar med limoncello

Titta titta, en löjligt god sommarefterrätt som kräver noll tid och noll ansträngning! Receptet hittade jag i Allt om Mat, så det var ju tur att mina galna kompisar gav mig en prenumeration på den tidningen. Jordgubbar är ju alltid goda, men den där jordgubbs-och-limoncellosåsen! Unnnfffff!


VARMA JORDGUBBAR MED LIMONCELLO

4 pers

500 g jordgubbar
1/2 citron
2 msk råsocker
2 msk limoncello (eventuellt, eh, mer)
vaniljglass

Sätt ugnen på 200 grader. Skölj och rensa jordgubbar, lägg dem i en ugnssäker form. Skala citronen med potatisskalare, strö råsocker och citronskal över jordgubbarna. Ställ dem mitt i ugnen ca 10 min.

Ta ut formen och ringla över limoncello. Servera jordgubbarna varma med vaniljglass. NJUUUUT.




 

Den här ska jag garanterat laga fler gånger! Så länge det finns limoncello kvar i min 4-centilitersflaska i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Petra

HAR DU KVAR AV DIN LIMONCELLOR FRÅN ITALIEN NÄR JAG VAR MED!? Asg, ursäkta versalerna men har du det så är det så att du får känna dig ivägtvingad på party på fredag! Jag kan hjälpa dig att städa och packa för ev hyresgäst :)

2010-06-09 @ 23:22:50
Postat av: johanna

Haha, jag har 2 centiliter kvar! det bjuder jag gärna på men det räcker knappast till någon helkväll, hehe ;) och städningen ska nog fixa sig ändå tror jag :D

2010-06-10 @ 09:32:59
URL: http://drnanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0