snöstormshelvete

Inget cykelväder idag. Dagens bedrift var att transportera mig från sjukhuset hem till mormor, oplogat och med snö i ögonen och en cykel som fick släpas eftersom hjulen inte ville rulla i den mjuka snön. Försökte cykla på den marginellt plogade bilvägen en bit men det blev för läskigt. Mamma ringde medan jag var på väg.

Mamma: Hej, jag skulle bara kolla...
Jag: ...om jag lever? BERÄTTIGAD FRÅGA.

Min pappa däremot tycker att det här är bra grejer, som riktig vinter ska vara. I hans barndom var det så hela tiden och det var minsann ingen som klagade eller utfärdade katastrofvarningar.

Jag: Klart att det snöade mycket i din barndom. Det var ju på istiden.

BADAM-PAM-TSCHHHH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0