what the heck - nu kan du bara sträck

Ähum. Såhär kan det gå när man har mycket tid över för en gångs skull. För två år sedan gjorde jag och min PBL-grupp på internmedicin en liten rap för att komma ihåg de olika stadierna i medvetslöshet, och igår förmiddag fick jag, inspirerad av en tokbra musikvideo om syra-basstatus från några yngrekursare, idén att expandera detta till en riktig låt. Fattema har nästan tonsatt den också... fast nu kommer versionen som bara ska rappas. Mina damer och herrar, jag presenterar: RLS-rappen version 2.0. Lyrics by moi, gamla PBL-gruppen (i synnerhet Kristin) och Lisa i sista versen.


RLS-rappen

Yo… reaction level scale…

RLS 1 – nu är du vaken fett
RLS 2- du börjar somna då
RLS 3 – du hänger inte med
om du inte blir väckt och skakad med besked

RLS 4 – nu är goda råd dyra
dina reaktioner kan du inte styra
för nu har komat dig börjat snärja
du lokaliserar, men kan inte avvärja

RLS 5 – du drar bort din lem
nu börjar vi tro att din hjärnstam är i kläm
för RLS 5 är som på pubrundan
- kommer det en slemmig typ så drar du dig undan

RLS 1 – nu är du vaken fett…

RLS 6 – nu får du en reflex
som är primitiv och inte så komplex
för kommer smärtstimulerande doktorer
så kan du bara använda dina flexorer

RLS 7 – vad händer nu?
djupare ned i koma sjunker du
och böjfunktionen är plötsligt väck
- What the heck, nu kan du bara sträck!

RLS 1 – nu är du vaken fett…

Nu har du nog sett din bästa dag
du reagerar varken på nyp eller slag
du är lika vaken som en överkörd råtta
för vad är du nu? Du är RLS 8!

RLS 1 – nu är du vaken fett…

RLS, mannen… Glasgow coma scale kan ta sig i *beep*



Det är bara att erkänna: jag är Da Möb.
Applåder mottages i kommentarsfältet.


Kommentarer
Postat av: Kristin

vilda applåder ser fram emot videoinspelningen. Nu jäklar! ;)

2010-02-15 @ 23:18:25
URL: http://farfiolen.blogg.se/
Postat av: johanna

haha jaa! dags att använda fattemas webbkamera kanske? :P

2010-02-16 @ 10:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0