sportiga staden, del 2,3 och 4

Kontroverserna Johanna mot vintersportfånarna fortsätter.

Ortoptist: Jaha, åker du skidor på eftermiddagarna eller?
Jag: Nää, jag har inga skidor med mig.
Ortoptist (översvallande, i samma ton som en som träffar en kändis): Jahaaaaa! Är det duuu! Jag har ju hört talas om att det är sex kandidater här och fem åker skidor varje dag och en åker inte alls. Så det är alltså du som är kandidaten som inte åker skidor!
Jag: Japp det är jag. Sportfobikern.

Är jag en visa på bygden nu eller? Haha. Senare kallpratade jag med en doktor (som kom från ett varmare land och som därmed borde ha förståelse för min brist på skid-entusiasm, tänkte jag) och berättade att jag var den enda som inte åkte skidor.

Doktor: Jaha! Men... åker du långfärdsskridskor då?


Och idag:

Grekisk ST-läkare (som skidar varje vecka): I Grekland ser man på skidåkning som en extremsport. När de säger att de ska visa extremsporter på TV så visar de skidåkare. Det är ju visserligen en hel del i Grekland som åker skidor, men inte så många som i Sverige.
Jag: Inte så många som i Falun skulle jag säga!
ST: Haha det är sant. I Falun är man inte accepterad om man inte åker skidor. Om man inte åker skidor så kan man inte vara en del av samhället.
Jag: Jag har märkt det!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0