de skidnödiga*

Som alla vet så har jag starkt motstått påtryckningarna från alla skidåkare, men till slut så höll det inte längre. Min pappa lockade mig till Storvreta med löfte om gratis middag, och sen lurade han ut mig i elljusspåret.

På vägen dit blev han lite nervös.

Far: Men du jag tänkte på en sak.... KAN du åka skidor???
Jag: Va?? Det vet jag väl inte??

Ingen av oss kom ihåg att jag hade åkt skidor mer än en gång tidigare. Men det gick bra och jag skidade på som sjutton tyckte jag! (Och ramlade bara tre gånger.)

Far: Det här var något nytt för mig, det var nog bra att få ett tillfälle att åka skidor sådär LÅNGSAMT!
Jag: WHAT??!?!?!
Far: Eh... men det är nog dina skidor som har dåligt glid.

Ägd av en snart 60-årig gubbe. Tack för det liksom. Fast han är helt skidgalen för tillfället och har skidat sig  i form så pass att han har börjat kallas för "strecket". Han är sjukt nöjd med detta.

Jag: Jag gillar när du får en ny hobby, den slukar dig med hull och hår liksom!
Far: Men jag har ju varken hull eller hår! HAHAHAHAHAHA.



...och idag ska jag ut i spåret med "blixten" Louise. Pray for me!



*titel stulen från kapitel i Sune-bok


Kommentarer
Postat av: Louise

Hur kommer det sig att jag alltid kiknar av skratt när jag läser dina inlägg!? Det måste vara den jästa blåbärssoppan vi drack...

2010-02-19 @ 19:18:46
Postat av: johanna

måste vara blåbärssoppan :D

2010-02-19 @ 20:13:22
URL: http://drnanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0