ajjjjjjjjjjjjj

Det är så glamouröst att vara läkare.

Linda: Igår träffade jag ännu en 90-åring som hittats liggande i sitt eget bajs.

Jag: Igår stod jag i fyra timmar och höll upp ett ben.

Glamouröst säger jag.




(Jag kan inte låta bli att märka att de gör höftplastikerna lite annorlunda här än i Karlstad. Bakre snitt istället för främre. Vilket innebär att istället för att patientens ben hänger ner så är det en stackars assistent som står och håller upp det.

Operationen som jag assisterade på igår var lite extra komplicerad och tog nästan fyra timmar. Plus att det var en patient med långa (tunga) ben. Min träningsvärk idag är INTE ATT LEKA MED.

Men det är ju tur att jag får NÅN sorts träning den här sommaren.)


Hahahahaha varför illustrerar jag inte mitt liv med paint oftare?

Kommentarer
Postat av: Kristin

hahaha, tummen upp för paint-bilder!!

2010-08-19 @ 00:01:23
URL: http://farfiolen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0