vadå förutbestämt

Jag är hemma hos föräldrarna och hänger. Igår kväll slöade vi framför TV:n där några föräldrar höll på och pratade om vad de trodde att deras barn skulle få för yrken när de blev stora.

Jag: Vad trodde ni att jag skulle bli när jag var liten egentligen?
Mor: Doktor.
Far: Doktor.
Jag (chockad): Vadå, gjorde ni? Hur tidigt då?
Mor: Äsch, alltid.
Far: Men det var ju kul att du kom på det själv!

Oj. Det är ödet.
Fast om jag inte hade kommit på det själv... hade de tvingat mig, eller vad?



Senare, idag:
Föräldrar: Ååh jag vill inte jobba.
Jag: Det är lugnt, när jag blir doktor så långtidssjukskriver jag er.

Ni skulle sett deras blick innan de insåg att jag skämtade.

Kommentarer
Postat av: bebisen

HAHAHA

ps. när du ändå flyttar, kan du inte flytta till blogspot!? mkt trevligare.

2009-10-04 @ 11:00:15
URL: http://hetadansen.blogspot.se
Postat av: johanna

hmm. kanske. mutor?

2009-10-05 @ 17:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0