livet på hispan

Jahapp, nu är vecka två på psykkursen igång. Jag är på beroendekliniken och hänger med patienter som inte är samhällets mest framstående stöttepelare, men förvånansvärt trevliga ändå. (När jag säger det till mamma så blir hon förfärad och tror att jag ska hamna i dåligt sällskap, men tro mig, det går inte att titta på abstinens- och wernicke-korsakoffall hela dagarna och fortfarande vilja missbruka). Idag passade jag och Eva även på att gå till somatisk service och skaffa svininfluensavaccination. Syrrorna där var lätt chockade över att få två patienter samtidigt, ingen enorm genomströmning där tydligen.

Däremot hände det något mysko idag. Jag skrev in en patient och fick höra av medföljande ST-läkare att "du måste alltid ha handskar på dig när du undersöker patienter, de kanske inte vill att du rör vid dem!"
 ...
Vi snackar alltså lyssna på hjärta, klämma på mage. (Och hygien är inte grejen, det finns det ju handsprit för.) Seriöst, om någon närmade sig mig med plasthandskar bara för nåt sånt så skulle jag undra varför doktorn tyckte jag var så jäkla äcklig så att han inte vågade nudda vid mig.

Kommentarer
Postat av: lisa

men sen är du ju också i äckligaste laget. usch! ditt äckel! bläää! :D:D:D:D hihihiiiiiii!

2009-10-20 @ 16:42:54
URL: http://hetadansen.blogspot.com
Postat av: Kristin

haha, ja! Hädanefter ska du ALLTID få ha på dig plasthandskar hemma hos mig också!

2009-10-20 @ 21:53:05
URL: http://farfiolen.blogg.se/
Postat av: johanna

hemma hos dig kristin? först tar jag nog på mig gasmasken!

2009-10-22 @ 00:30:45
URL: http://drnanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0