underhållning 2009

Nu ska här sammanfattas!

Årets TV: Har inte följt någonting, som vanligt. Mitt årets TV blir norskt slötittande på mini-TV tillhörande Louise i Vadsö i somras. Det var intressant jämfört med de andra fritidsaktiviteterna som bjöds.

Årets bio: Har jag sett något på bio... jo! Slutscenerna i Inglorious Basterds var årets bioupplevelse för mig. Och "arrivederci" i samma film. Ice Age 3 i 3D var inte heller illa.

Årets böcker: A Song of Ice and Fire-serien. Hu så bra. Om man gillar fantasy där den vackre gyllene riddaren slänger en sjuårig pojke från ett torn, där den nioåriga lilla flickan har ett svärd och en lista på folk hon vill döda, där det finns gott om sexscener med eller utan dvärgar eller trettonåriga barnbrudar, där ingen är god eller ond utan alla är någonstans mittemellan (förutom någon enstaka psykopatmördarriddare som inte har några goda sidor!) och där hälften av huvudpersonerna man älskar kan dö när som helst. Där den realistiska medeltidsatmosfären är så påtaglig att man nästan känner lukten av den (på gott och ont), och där de mäktiga krigarna faktiskt kan dö av infekterade sår. Där alla konspirerar alternativt slåss mot alla, och med en intrig som snor sig hit och dit så att situationen är totalt förändrad varje gång ett kapitel slutar med ett TADAAAA.
Jag gillar det i alla fall jävligt mycket, om det inte märks!

Årets resa: Mitt 2009 började på en strand i Nicaragua, hur slår man det liksom?


Årets måltid: Den brinnande kycklingen som vi äntligen fick tag på, näst sista dagen i medeltidskrogen Clematis existens. Så sjukt gott, och så sjukt mätt man blev. Titta bara: 


Årets godis: Hemlagad rocky road fudge! Upptäckte det för två veckor sedan, och mmmm mmm mmmmm.


Årets outfit: sjöhästdräkt.


Årets fest: Höstens preklin? Vårens preklin? Kvalborg på Norrlands? Prinsessfesten? Midsommar med öl och bastubad? Kan inte bestämma mig!


Attans. Nu känner jag ju att jag måste göra ett 2009:s höjdpunkter i bilder-inlägg också. Men det kan vi ju ta, ähum, lite närmare nyår. Nu måste jag skriva på projektetaaaaargh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0