anticipatorisk ångest, och att slippa den

Ska vi ha en seriös uppdatering också? Det jag har ägnat mig åt senaste veckan, eller månaden kanske, är brutal ångest. Tror inte att jag har haft normal puls på hur länge som helst. Jag var lite nervös för jobbsökandet, lite för duggor och tentor och sånt, men absolut överskuggande mest av allt för den muntliga presentationen av mitt projektarbete. Det skulle presenteras dels för ett gäng forskare på institutionen där jag gjort arbetet (måttlig ångest) och dels som en FÖRELÄSNING för termin 2 på läkarprogrammet (skitjävlabrutalångest!!).

Jag gjorde det i förrgår. Och det gick jättebra!

Tur att man har en förmåga att skärpa sig och bli lugn när det väl gäller. Och tur att T2:orna tycker att T9:or är coolare än rockstjärnor (typ), plus är väldigt trevliga tydligen!

Så nu kan jag säga att jag har varit föreläsare på läkarprogrammet (och överlevt). Det känns bra. Igår tillbringade jag hela dagen med att halvsova av ren utmattning efter pressen (och lite sömnbrist), men idag har jag bara gått omkring och varit lättad och överdrivet glad åt allting. Fnissade mig genom hela självmordsföreläsningen (dålig smak - och humor - som jag har). Dessutom är det jullov nu! Ett jullov som kommer att innehålla plugg till två tentor och sammanställandet av den skriftliga redovisningen av projektarbetet, men ändå! JULLOV! Då kan man ta att det är lika kallt ute som i frysen. Japp, det kan man!

Kommentarer
Postat av: Em

Wow! Jag är imponerad och vad roligt att allt gick bra!

Sv: Tusen tack för tipset! Jag kollade min vatten-flaska och den hade siffran 2 så jag fortsätter med den.. ;)

2009-12-20 @ 07:08:09
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0